presentatie van HBM

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

presentatie van HBM

Bericht door de scheids » 16-08-2022 18:45

https://www.dru-industriepark.nl/agenda ... resentatie
de nieuwe achterhoekse punkband.....
wie gaan er nog meer naar dit feestje?
roel & nathalie gaan
JC waarschijnlijk ook
........
.......
kom op bij deze reünie in een nieuwe stijl.....PUNK :D

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: presentatie van HBM

Bericht door de scheids » 05-12-2022 00:22

https://fb.watch/hcVejzKCC0/

voor liefhebbers van hbm en achterhoekse punkrock.....en een soort reünie :D

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: presentatie van HBM

Bericht door de scheids » 20-12-2022 23:31

post het verslag nog maar eens hier hans :idea:

Mark Shygulla
Berichten: 724
Lid geworden op: 03-08-2022 22:24

Re: presentatie van HBM

Bericht door Mark Shygulla » 20-12-2022 23:41

H.B. MEIJER IS EEN PUNKROCKER

De eerste keer dat ik hem zag zal rond 1995 geweest zijn. Het was in de tijd dat ik nog een fanatiek Graafschapsupporter was en elke thuiswedstrijd vanaf de Spinnenkoptribune bekeek. Daar stond ik dan samen met een groepje van een man of vijf. Zelf was ik toen al ruim in de dertig.
Op een keer vielen twee jongelingen ons op. Ze stonden op de overvolle tribune zo’n 10 meter links voor ons. Toen de Graafschap weer eens niet kon scoren, scandeerden de twee jongelingen de naam van Virgil Breedveld, de spits die net verkocht was. Dat vonden we goeie humor, we riepen wat naar elkaar en al snel schoven de twee jongens aan bij onze groep. De een heette Maestro M. en studeerde klassieke gitaar aan het conservatorium in Enschede, de tweede heette H.B. Meijer, wat hij precies deed heb ik nooit geweten.

Jarenlang stonden we als groep op de tribune, en van het een kwam het ander. Op een gegeven moment kregen we het lumineuze idee om zelf ook maar weer eens te gaan voetballen. Voetbal voor mannen zonder conditie en ambitie, zeg maar. Undergroundvoetbal.
H.B. Meijer voetbalde net als Maestro M. in undergroundteam FC Ratjetoe. En alle wedstrijden die Ratjetoe speelde waren tegen LLC. Als speler van LLC keek je wel uit om de granieten kolos H.B. Meijer te passeren, je wilde immers niet in een rolstoel belanden. Het waren heerlijke wedstrijden daar in de Velswijk-dome en op de Arnhemse Praets. Als H.B. Meijer het veld betrad liet hij met enige regelmaat achteloos een stuk illegaal vuurwerk ontploffen. Een soort handgranaten. Als een ander daarvan schrok was hij helemaal in zijn sas. Hard scheuren in zijn BMW was een andere hobby van hem.
Maar goed, aan alles komt een eind. Rond 2010 is de hele groep opgehouden met het bezoeken van wedstrijden van de Graafschap. Op een gegeven moment is het genoeg geweest, zal ik maar zeggen. Het undergroundvoetbal ging nog door tot 2015, of zoiets, maar ook daaraan kwam een eind.
Ik was H.B. Meijer dus wat uit het oog verloren, maar afgelopen zomer sijpelden de eerste berichten door dat H.B. Meijer de frontman een punkband was geworden. De band presenteerde zich op sociale media en in de Gelderlander als ‘Donder, ’t ni'je geluud uut de Achterhoek’.

Gisteravond gaf Donder zijn eerste concert in de DRU-cultuurfabriek in Ulft. Op aanraden van Roel de V. en Naat Lus heb ik gisteravond dat concert bijgewoond. Donder, het bleek een soort kruising tussen Normaal en the Ramones. Achterhoekse teksten op supersnelle punk. Goed gezongen samenzang van Meijer en de bassist. Zongen the Ramones nog Gabba gabba hey!, Donder deed het nog eenvoudiger: Hey hey hey!
Het meest bijzondere van de band is dat ze ook nog een dichter in huis hebben, die vanaf een verhoogd podium, een kansel zeg maar, het publiek tussen de harde punknummers in de tale Kanaans toespreekt. Op zijn Achterhoeks dan en als een dominee, met lange baard en een strohoed op. Een wonderlijke combinatie.

Enkele knapen van mijn leeftijd waren zo enthousiast over de wilde muziek dat ze gingen pogoen. Ze droegen jacks met het logo van de Heideroosjes, brillen en gehoorapparaten. Waren stijf in de heupen, maar het ging erop! Jongens toch!
Sinds gisteravond ben ik ervan overtuigd dat H.B. Meijer, toch ook al een midden veertiger nu, eindelijk weet wat hij is en waartoe hij op aarde is: hij een punkrocker!

Gisteravond was het al een volle bak in de DRU-fabriek, ik denk dat deze jongens volgend jaar gewoon op de Zwarte Cross staan. Want als er een ultieme Zwarte Crossband is, is Donder het wel: niet lullen, mor poetsen. Raketakketakketak! Oh Yeah!
Donder, onthoud de naam!

Plaats reactie