In het nieuws

de Magiër
Berichten: 2951
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 23-11-2021 08:58

Correctie: ik denk dat een groot deel van de bevolking wel weet hoe het verder moet. Meer zorg voor het klimaat, minder marktwerking in de zorg, beter onderwijs en kinderopvang, meer politie en ja zelfs meer defensie. Minder steun en subsidie naar vervuilers en aandeelhouders en multinationals. Maar ze zien ook dat dat met het huidige politieke klimaat met bange middenpartijen er niet van gaat komen. We hebben politici die niet door hebben dat de bevolking veel meer veranderingsgezind is dan zijzelf.

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 23-11-2021 12:01

de Magiër schreef:
23-11-2021 08:58
Correctie: ik denk dat een groot deel van de bevolking wel weet hoe het verder moet. Meer zorg voor het klimaat, minder marktwerking in de zorg, beter onderwijs en kinderopvang, meer politie en ja zelfs meer defensie. Minder steun en subsidie naar vervuilers en aandeelhouders en multinationals. Maar ze zien ook dat dat met het huidige politieke klimaat met bange middenpartijen er niet van gaat komen. We hebben politici die niet door hebben dat de bevolking veel meer veranderingsgezind is dan zijzelf.
Als je gelijk hebt, stemmen al die mensen op de verkeerde partijen.

de Magiër
Berichten: 2951
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 23-11-2021 13:53

Dat doen ze ook. Mensen blijven Rutte stemmen terwijl ze niet beseffen dat hij niet de veranderingen in gang zet die ze wel willen, maar ja “hij is een aardige vent en hij doet het toch goed?” Of ze stemmen FvD omdat ze verandering willen. En dat is wat Baudet vooral roept: het moet anders. Dat hij dan vervolgens een wappie is negeren kiezers (als ze miet zelf al wappie zijn). Maar kijk naar de groei van PvdD, Bij1, Volt en dan zie je ook dat een groep wel degelijk een alternatief geluid waarderen. Jammer dat GL, D66 en PvdA zo blijven hangen in real-politiek in plaats daarvan vol voor hun principes te gaan.

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 23-11-2021 15:41

Qua stemgedrag helt Nederland volledig naar rechts tegenwoordig. Maar jij denkt dat ze eigenlijk links beleid willen?

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 23-11-2021 19:40

Ik denk dat het wensdenken van een SP-er is.


Nederland is inderdaad gewoon rechts. Links is behoorlijk afgebrokkeld. Als het treindocument zegt wat er in het regeerakkoord komt ben ik daat al best happy mee. Veel meer aandacht voor het klimaat dan voorheen.

de Magiër
Berichten: 2951
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 23-11-2021 19:58

Om te beginnen ben ik al een tijdje geen SP-stemmer meer en al veel langer geen partijlid meer. Maar ik denk dat de mensen minder rehchts zijn dan we denken. Ja ze zijn rechts in de zin van vreemdelingenhaat, conservatief ij de zin dat piet zwart moet blijven en dergeljke. Maar als je vraagt of er mer sociale woningen gebouwd mieten worden zullen ze het met je eens zijn. Als je vraagt of er meer subsidie moet komen voor woning isolatie en zonnepanelen dan zullen ze het met je eens zijn. Als je vraagt dat brievenbusfirma’s belasting moeten gaan betalen dan zullen ze het met je eens zijn. Ze zijn rechts omdat ze ook zelf liever naar beneden schoppen in plaats van omhoog. Da’s veilig en makkelijk. Hou die vluchtelingen liever buiten in plaats van te bedenkendat we arbeidskrachten tekort komen. Op dat sentiment gedijen PVVen FvD, BBB enJA21. Waar zijn de buurthuizen waar mensen niet alkeen geholpen werden met hun dagelijkse problemen maar ook bewust werden gemaakt van hoe de elite echt werkt? De vrouwencafe’s waar vrouwen leerden dat ze zonder hun vent ook hel wat mans zijn en daarnaast bewist werden gemaakt dat ze door de elite in die rol werdengedrukt? Helaas is de PvdA nu zelf onderdeel van de elite geworden, net als GL en D66. En de burger heeft een schijthekel aan de elite meer dan ooit.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 23-11-2021 20:40

Maar als je niet meer op de SP stemt en vindt dat GL en PvdA ookal tot de elite behoren waar stem je dan op?


Die opsomming van je laat trouwens zien dat de burger helemaal niet zo links is. Ze zijn tegen vluchtelingen en zin natuurlijk wel tegen brievenbusfirma's omdat ze daarzelf geen voordeel bij hebben maar de elite wel. Gewoon populisme dus: rechts als het om de ander gaat, links als het om de eigen portemonnee gaat.

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 24-11-2021 09:43

De rechtse partijen raken de emotie van veel kiezers, dat lukt de linkse partijen niet. En blijkbaar vinden mensen die rechtse thema's belangrijker, daarom stemmen ze op die partijen.

de Magiër
Berichten: 2951
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 24-11-2021 20:48

Ik geloof er niet in dat ze perse rechts zijn. Ik geloof wel dat ze graag willen geloven in simpele antwoorden op complexe problemen. Dat er te weinig sociale huurwoningen zijn omdat onder Rutte eengroot aantal daarvan in de verkoopzijn gegaan is ingewikkeld. Dat het komt omdat er vluchtelingen in gehisvest worden in plaats van hun eigen kind snappen ze wel. Zo kon ik nog wel even doorgaan. Ik stem overigens PvdD tegenwoordig.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 25-11-2021 00:48

Ik ook. Maar als GL tot de elite behoort, behoort de PvdD daar dan ook niet toe? Het 'gewone volk' heeft niet veel met die partij.

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 25-11-2021 17:37

Graf von L. schreef:
25-11-2021 00:48
Ik ook. Maar als GL tot de elite behoort, behoort de PvdD daar dan ook niet toe? Het 'gewone volk' heeft niet veel met die partij.
Hoezo horen jullie niet tot het gewone volk dan? Wat is dat voor kolder? Jullie horen tot het volk en zijn PvdD-stemmer.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 25-11-2021 20:23

Ik heb het niet voor niks tussen aanhalingtekens gezet. ;)

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 26-11-2021 10:34

WIR SIND DAS VOLK!!!

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 26-11-2021 17:55

Joa joa.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 04-12-2021 23:21

Hebben jullie nog wat te zeuren over de nieuwe coronamaatregelen? :)

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 05-12-2021 11:45

Ja. Schande! We motten in opstand komen!

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 05-12-2021 16:57

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover 2G en een vaccinateplicht?

de Magiër
Berichten: 2951
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 05-12-2021 22:15

Too little too late. En onbegrijpelijk bovendien. In IKEA is het drukker dan normaal en niet te weinig. Dezelfde omzetten maar dan in kortere , eindeloze rijen voor de kassa. Sporters gaan op amdere tijden toch sporten. Deze maatregelen leiden tot helemaal niets. Een schitterende analyse in de Groene van gisteren. In tegenstelling tot wat de volkshitsers beweren is deze regering helemaal niet bezig het volk te beheersen. Juist hun streven om iedereen weer lekker zijn gang te laten gaan heeft ons in deze absurde situatie gebracht. Te snel versoepelen, de kop in het zand en geen biostercampagne voorbereiden getd niet van een poging ons te willen overheersen maar juist van een regering die niet streng durft te zijn.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 05-12-2021 22:24

Okee Maar beantwoord mijn vraag eens, Magier: Hoe denk je over 2g en verplicht vaccineren?

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 06-12-2021 12:27

Ik geloof totaal niet in 2G. Om praktische redenen: er wordt amper gecontroleerd in de horeca. Dus zal het niet werken.
Vaccinatieplicht? Ik was ertegen, maar als ik moet kiezen tussen de vrijheid van de een en het leven van de ander kies ik voor het laatste. En voor die keus staan we nu.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 06-12-2021 17:26

Okee, maar jij bent dus niet uit principe tegen 2G.

Ik eigenlijk ook niet. Ik geloof ook niet dat ik tegen een vaccinatieplicht ben maar het lijkt me wel verdomd moeilijk om dat door te voeren. Je ziet trouwens wel dat de opvattingen telkens veranderen naarmate de crisis voortduurt.

Witte E
Berichten: 5605
Lid geworden op: 03-07-2011 21:14

Re: In het nieuws

Bericht door Witte E » 06-12-2021 19:20

Het is toch om kwaad om te worden. De niet gevaccineerden zijn als groep direct verantwoordelijk voor de patienten die nu of later overlijden omdat de behandeling uitgesteld moet worden. Het is vreselijk egoistisch.

Het is ook nog de vraag wat er gebeurt als de vaccinatieplicht ingevoerd wordt. Zal ook wel toestanden geven. Ik zie het rondtrekkende circus fvd al voor me.

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 07-12-2021 08:24

Ja, mijn opvattingen veranderen ook. Ik was eerst tegen een plicht, omdat ik eigenlijk niet vind dat de overheid dit soort zaken zou moeten verplichten. In 2G zie ik om praktische redenen niks, we weten allemaal dat je een cafe makkelijk binnenkomt zonder controle. Dus het lijkt me een schijnmaatregel. Echter: als een kleine groep ongeinformeerde ongevaccineerden de samenleving gijzelt en dit doden oplevert, dan veranderen mijn opvattingen wel. Kennen jullie veel bewust ongevaccineerden?

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 07-12-2021 10:19

Een stuk of 5 6 7. Twee in mijn schooonfanilie, dat zijn van die new agezwevers. Van sommigen weet ik het niet zeker maar heb ik een sterk vermoeden na al hun uitspraken. Ook in de wereld van het undergroundvoetbal komen ze voor. Maar ik ga geen namen noemen. ;-)

de Magiër
Berichten: 2951
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 07-12-2021 23:33

2g gaat niet werken, verplicht vaccineren ook niet. Het enige dat helpt is verhogen van de IC capaciteit. Het virus is er, en gaat nooit meer weg. Het zal gaandeweg misschien minder dodelijk worden, we zullen met zijn allen resistenter worden, maar tot die tijd kunnen we moeilijk de boel op slot houden ten koste van een gigantische inflatie okdat de geldkraan aan staat. Wereldwijd hebben regeringen gefaald om het virus in de kiem te smoren, en nu komt de ene mutatie na de andere uit arme landen onze kant op. Nu zit er niets anders op dan te accepteren dat het er is. Met regelmaat een prik halen en / of ziek worden er van. Ongevaccineerden zullen uiteindelijk eieren voor hun geld kiezen, zoals ook ij Staphorst ijn de jaren 70,uiteindelijk suikerklontjes met polio-vaccin werden geslikt.

Mbongo
Berichten: 19740
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 08-12-2021 10:20

Graf von L. schreef:
07-12-2021 10:19
Een stuk of 5 6 7. Twee in mijn schooonfanilie, dat zijn van die new agezwevers. Van sommigen weet ik het niet zeker maar heb ik een sterk vermoeden na al hun uitspraken. Ook in de wereld van het undergroundvoetbal komen ze voor. Maar ik ga geen namen noemen. ;-)
Jijzelf?

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: In het nieuws

Bericht door de scheids » 08-12-2021 10:45

ik :lol:

lennard en nathalie hebben inmiddels twee keer corona gehad.....ik heb ze in die periode van dichtbij verzorgd en zelfs er naast geslapen....
en ben niet ziek geworden!!
ik zie dus niet in waarom ik dan ik een prik moet....blijkbaar ben ik niet vatbaar.......
nathalie is inmiddels voor 1 keer gevaccineerd ...lennard vindt ziek zijn genoeg en wil geen vaccin!
mijn nichtje van 26 sportief typje werkt bij ggd ...heeft in maart corona gehad...daarna 2 x gevaccineerd en is nu weer positief.....vaccin helpt geen drol zegt ze .....alle keren even beroerd

zelf kom ik nergens....geen restaurant vliegtuig zwembad museum enz
alleen in de supermarkt en de praxis waar ik met een mondkapje en een scherm loop....zijn de regels
ik was als ik de aldi binnen kom. 2x maal mijn handen ...ALTIJD AFSTAND en als ik naar buiten loop was ik weer mijn handen
ook als ik thuis kom handen wassen

dus ik krijg de schuld voor mensen die ziek worden en op de IC komen omdat ik geen prik heb gehad en ben asociaal wappie en wat dan ook
.....maar gelukkig heb ik een brede rug.....TSJA

ik post niet zoveel over dit onderwerp omdat ik het gedonder......HAAT en ander achterlijk gedrag niet best vind voor de maatschappij
het gezwabber van rutte en de jonge is tenen krommend!
de afgeschaalde zorg onder 10 jaar rutte is niet te snappen bij een groeiende bevolking en vergrijzing......het overlaten aan de markt daar hebben we het dan maar niet over....
onderzoek naar oversterfte lijkt mij zeer zinvol........
mijn buurman van 120 kilo heeft 7 weken in coma gelegen...kwam als een jonge god uit het ziekenhuis....en is inmiddels weer aan gewicht ;p
en test 1x per week thuis ivm het bezoeken van mijn moeder azora Debbeshoek

groetjes de scheids ...die gelooft dat er corona is maar geen prik wil ;) en baudet hater eerste klas!

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 08-12-2021 20:28

de scheids schreef:
08-12-2021 10:45
ik :lol:

lennard en nathalie hebben inmiddels twee keer corona gehad.....ik heb ze in die periode van dichtbij verzorgd en zelfs er naast geslapen....
en ben niet ziek geworden!!
ik zie dus niet in waarom ik dan ik een prik moet....blijkbaar ben ik niet vatbaar.......
nathalie is inmiddels voor 1 keer gevaccineerd ...lennard vindt ziek zijn genoeg en wil geen vaccin!
mijn nichtje van 26 sportief typje werkt bij ggd ...heeft in maart corona gehad...daarna 2 x gevaccineerd en is nu weer positief.....vaccin helpt geen drol zegt ze .....alle keren even beroerd

zelf kom ik nergens....geen restaurant vliegtuig zwembad museum enz
alleen in de supermarkt en de praxis waar ik met een mondkapje en een scherm loop....zijn de regels
ik was als ik de aldi binnen kom. 2x maal mijn handen ...ALTIJD AFSTAND en als ik naar buiten loop was ik weer mijn handen
ook als ik thuis kom handen wassen

dus ik krijg de schuld voor mensen die ziek worden en op de IC komen omdat ik geen prik heb gehad en ben asociaal wappie en wat dan ook
.....maar gelukkig heb ik een brede rug.....TSJA

ik post niet zoveel over dit onderwerp omdat ik het gedonder......HAAT en ander achterlijk gedrag niet best vind voor de maatschappij
het gezwabber van rutte en de jonge is tenen krommend!
de afgeschaalde zorg onder 10 jaar rutte is niet te snappen bij een groeiende bevolking en vergrijzing......het overlaten aan de markt daar hebben we het dan maar niet over....
onderzoek naar oversterfte lijkt mij zeer zinvol........
mijn buurman van 120 kilo heeft 7 weken in coma gelegen...kwam als een jonge god uit het ziekenhuis....en is inmiddels weer aan gewicht ;p
en test 1x per week thuis ivm het bezoeken van mijn moeder azora Debbeshoek

groetjes de scheids ...die gelooft dat er corona is maar geen prik wil ;) en baudet hater eerste klas!

Ja maar scheids:

1. Wat jouw nicht ervan vindt is volstrekt onbelangrijk. Ook als je gevaccineerd bent kun je nog ziek worden. Je wordt alleen niet meer zo ziek als een ongevacccineerde en dat scheelt ziekenhuisopnames. Datis nou juist het punt.

2. Jij denkt dat je niet ziek wordt.Maar al die andere ongevaccineerden denken ook dat ze niet ziek worden. Die vertrouwen ook op hun immuunsysteem. Maar uiteindelijk raken er toch een groot aantal van hen in het ziekenhuis of op de ic.

3.In alle landen ter wereld wordt er gevaccineerd. Er is geen enkel zorgstelsel dat berekend is op deze pandemie.Ook in Duitsland zitten ze met de handen in het haar terwijl daar meer ziekenhuiscapaciteit is.

4. De overstrefte wordtwaarschijnlijk veroorzaaktomdat demensen die geen corona hebben maar wel naar het ziekehuis zouden moeten voortijdeig overlijden. Dat het niks te maken heeft met het vaccin heeft Ontzigtal aangegegevn in zijn blog: Ook in Nieuw Zeeland,Denemarken en Noorwegen is voor 90% gevaccineerd,en daar is geen oversterfte.

5. Je moet niet vanuit jezelf denken, maar het grote probleem voor de samenleving in ogenschouw houden. Eigenlijk is iedereen moreel verplicht om zich te laten vaccineren. Hoe meer vaccinaties, hoe minder ziekehuisopnames hoe minder lockdowns. Makkelijk zat.

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: In het nieuws

Bericht door de scheids » 08-12-2021 23:30

Ja maar scheids:

1. Wat jouw nicht ervan vindt is volstrekt onbelangrijk. Ook als je gevaccineerd bent kun je nog ziek worden. Je wordt alleen niet meer zo ziek als een ongevacccineerde en dat scheelt ziekenhuisopnames. Datis nou juist het punt.
tuurlijk kan ik ziek worden....maar waarom ben ik dan niet ziek geworden?..........

2. Jij denkt dat je niet ziek wordt.Maar al die andere ongevaccineerden denken ook dat ze niet ziek worden. Die vertrouwen ook op hun immuunsysteem. Maar uiteindelijk raken er toch een groot aantal van hen in het ziekenhuis of op de ic.
dat groot aantal klopt niet als je er % per bij haalt........en natuurlijk kan je pech hebben...

3.In alle landen ter wereld wordt er gevaccineerd. Er is geen enkel zorgstelsel dat berekend is op deze pandemie.Ook in Duitsland zitten ze met de handen in het haar terwijl daar meer ziekenhuiscapaciteit is.
ons zorgstelsel is inmiddels op het niveau van een bananen republiek...compleet uitgehold en zeer commercieel voor de aandeelhouders...leden van het omt walgen ook van ons systeem

4. De overstrefte wordtwaarschijnlijk veroorzaaktomdat demensen die geen corona hebben maar wel naar het ziekehuis zouden moeten voortijdeig overlijden. Dat het niks te maken heeft met het vaccin heeft Ontzigtal aangegegevn in zijn blog: Ook in Nieuw Zeeland,Denemarken en Noorwegen is voor 90% gevaccineerd,en daar is geen oversterfte.
graag onderzoek van gerenommeerden.....en niet van graf vind L ;) (geintje) waar het in zit verdiend een groot onderzoek en niet een Quik scan van ik kiek en google ff

5. Je moet niet vanuit jezelf denken, maar het grote probleem voor de samenleving in ogenschouw houden. Eigenlijk is iedereen moreel verplicht om zich te laten vaccineren. Hoe meer vaccinaties, hoe minder ziekehuisopnames hoe minder lockdowns. Makkelijk zat.
en daar verschillen we van mening.......ik kan mij voorstellen dat zieke en mensen met onderliggend lijden een (vaccin) nemen....maar waarom dan gezonden mensen prikken als!...ze positief worden maar wel amper ziek zijn vaccineren?
dat is jammer van het geld en het inzetten van prikkers die beter opgeleid hadden kunnen worden als volwaardig ziekenhuis personeel...
lockdowns zijn goed voor het milleu ;)...minder uitstoot en consumptie
we moeten naar een maatschappij van minder data verbruiken en zuinig zijn op de aarde gezonde producten consumeren....BBB!....maar dan zonder QR code van claus wappie

ik waardeer dat je mij probeert over te halen......geen haat of schelden wat dan ook...uiteindelijk staan we voor het zelfde leven.....heb uw naasten lief ;)

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: In het nieuws

Bericht door de scheids » 08-12-2021 23:31

ik kan ook als scheids de VAR gebruiken.....zitten we zeker op een acceptabele afstand :D

Plaats reactie