oud en vergeten nieuws

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 17-09-2012 15:38

Würzburg (radar)Uit Wikipedia

Een Würzburg Riese in het Franse Douvres-la-DélivrandeWürzburg was de naam van een bepaald type radar van de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog. Dit type radar was echter geen doelzoekradar maar een doelvolgradar. Dat wil zeggen dat de antenne niet ronddraait, maar een eenmaal gedetecteerd doel continu volgt. Doelvolgradars worden gebruikt om vijandelijke vliegtuigen te volgen zodat de eigen jagers ze kunnen onderscheppen of een eigen anti-vliegtuigkanon ze kan neerschieten.

De ontwikkeling van het Würzburg systeem startte al vóór de oorlog, door het Duitse concern Telefunken. In 1939 werd aan de Wehrmacht een systeem gedemonstreerd dat een stuk luchtafweergeschut bestuurde. De demonstratie was succesvol, waarna de Würzburg in productie werd genomen. In 1941 werd een vergrote versie van de Würzburg radar geïntroduceerd: de Würzburg Riese (reuzen-Würzburg). Deze had een sterkere zender, waardoor het bereik vergroot werd tot circa 70 kilometer. Plannen voor een Würzburg Gigant (FuMG 65) werden nooit gerealiseerd. In totaal zijn er meer dan 3000 stuks van de diverse types Würzburg gebouwd. De Würzburg radar is ook bekend als de FuMG 39 T (Funkmeßgerät, ingevoerd in 1939, producent Telefunken) of de FuMG 62 (Luftwaffebenaming).

[bewerken] Technisch principeDe Würzburg gebruikte een bestuurbare schotelantenne, en werkte op een frequentie van 560 MHz, een voor die tijd fenomenaal hoge frequentie. De Duitsers spendeerden veel tijd aan het ontwerp en hadden zo een erg goede radar ontwikkeld waarbij elke mogelijke vorm van frequentieverschuiving vermeden werd.

Daar de Würzburg radar een schotelantenne had was deze slechts gevoelig in één bundel (directief). Hierdoor was de radar niet geschikt als zoekradar, maar wegens zijn grote nauwkeurigheid des te meer als volgradar. De typische onnauwkeurigheid bij een Würzburg was 30 tot 40 meter. De detectie van vliegtuigen werd dan ook afgehandeld door de Freya radar, die de richting en afstand bepaalde. Na de detectie gaf de Freya de volgtaak over aan de Würzburg die op zijn beurt de gegevens via een analoge computer (Kommandogerät) doorgaf aan luchtafweergeschut (Flak). Nadelen waren er ook: een Würzburg kon slechts één vijandelijk vliegtuig tegelijk in de gaten houden, wat in een aanval door een heel squadron niet erg effectief was. Bovendien was het bereik zeer beperkt: slechts ongeveer 30 kilometer.

Würzburg en de Bruneval raidIn 1941 onderzochten de Britten de Würzburg-radar, doch de wetenschappers hadden concrete elementen nodig om het onderzoek af te ronden. Op 28 februari 1942 overmeesterde een Britse commando-eenheid de (eerste generatie) Würzburg type A radar bij Bruneval. Deze actie staat bekend als de Bruneval Raid en de Britten namen de hoofdonderdelen (maar niet de indicatormodule) en de radio-operator mee naar Engeland. Het Duitse leger was geschokt door de Bruneval Raid en ondernam noodmaatregelen voor alle radarsystemen. De zogenaamde Wismar Aktion moest de radarfrequenties variabel maken, daar hun radarsystemen tot dan toe slecht één enkele frequentie gebruikten

close
Berichten: 9642
Lid geworden op: 25-06-2011 13:03

Bericht door close » 17-09-2012 15:54

Goh, dat jij dat allemaal weet!

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 17-09-2012 15:59

De bron staat er toch boven!


Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 28-11-2012 20:42

Zojuist gekeken in opdracht van de graphicman. Meine Familie, die Nazis und ich. Beklemmende documentaire over de nazaten van de nazi's. Het duurt een uur en een kwartier, maar het is zeer de moeite waard.

close
Berichten: 9642
Lid geworden op: 25-06-2011 13:03

Bericht door close » 28-11-2012 21:17

Ah, dan kun je nu beginnen aan dat artikel wat ik je had getipt. Dat was je vast nog niet vergeten, want zo oud ben je niet! :lol:

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 28-11-2012 21:18

:lol: Ik was er al bang voor! Euh...waar staat die link ook al weer?

Mbongo
Berichten: 19724
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Bericht door Mbongo » 28-11-2012 21:20

Overigens ben ik een frequent gebruiker van teletekst. Op mijn telefoon. Er gaat niets boven teletekst. Geen appje is zo goed als het goede, ouwe teletekst. Twitter is de snelste nieuwsbron, maar daarbij moet je soms even afwachten of het waar was. Als het op teletekst staat, is het waar. (Ok ok, kom maar door met die ene uitzondering).

close
Berichten: 9642
Lid geworden op: 25-06-2011 13:03

Bericht door close » 28-11-2012 21:23

Graf von L. schreef:Euh...waar staat die link ook al weer?
Ehm... in Oud & Opmerkelijk? Of in Buitenlandse Politie? Of was het in Radio Ouderwets?

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 28-11-2012 22:46

Mbongo schreef:Overigens ben ik een frequent gebruiker van teletekst. Op mijn telefoon. Er gaat niets boven teletekst. Geen appje is zo goed als het goede, ouwe teletekst. Twitter is de snelste nieuwsbron, maar daarbij moet je soms even afwachten of het waar was. Als het op teletekst staat, is het waar. (Ok ok, kom maar door met die ene uitzondering).

Ik zorg ervoor dat teletekst altijd mijn tweede scherm staat.

Mbongo
Berichten: 19724
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Bericht door Mbongo » 28-11-2012 22:56

Hm, ik heb maar 1 scherm.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 28-11-2012 23:00

Het was een grapje. Ik wilde het woord 'tweede scherm' ook eens gebruiken. Is wel hip, geloof ik.

close
Berichten: 9642
Lid geworden op: 25-06-2011 13:03

Bericht door close » 28-11-2012 23:07

Het woord 'tweede scherm' wordt vooral gebruikt door oude lieden die graag nog mee willen doen met de moderne tijd maar de sociale media te ingewikkeld vinden. In tegenstelling tot de jeugd die alle media door elkaar gebruikt, is voor hen het 'eerste scherm' (de televisie) nog altijd de belangrijkste informatiebron.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 28-11-2012 23:17

Close is altijd nog een bijzonder goede trendwatcher. Gisteren gaf hij al zo'n perfecte omschrijving van de toekomstige wijnproeverij Het Wapen van Heeckeren, vandaag weet hij ons weer precies uit te leggen wie het woord 'tweede scherm' gebruikt. Het is dus een hip woord onder ouderen! Compliment Close! (Het lijkt misschien alsof het cynisch bedoeld is van mij, maar dat is niet zo.)

Oog voor vormen en trends. Niet gek natuurlijk voor een grafisch ontwerper/beeldend kunstenaar.

close
Berichten: 9642
Lid geworden op: 25-06-2011 13:03

Bericht door close » 28-11-2012 23:41

Ik weet niet of het klopt, hoor. Maar die indruk heb ik. Het is het versimpelen van het medialandschap tot een "eerste" en "tweede" scherm.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 28-11-2012 23:54

Nou, toen ik het las dacht ik meteen: o ja!

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Bericht door de scheids » 18-12-2012 13:13

zet de functie weer om moderator :idea:
de scheids is er nu wel klaar mee :arrow:

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Bericht door de scheids » 22-12-2012 23:29

http://www.youtube.com/watch?v=iYi0Ez58WZ0
lange zit maar leuk om te zien :lol:
betuwelijn :shock:

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 22-12-2012 23:31

Dat is anderhalf uur, Scheids! Nee, dat is me toch te lang. :lol:

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Bericht door de scheids » 22-12-2012 23:38

ik heb hem al 3 kwartier opstaan op de achtergrond :idea: :lol:

pff de betuwelijn :? ..abortus..werkgelegenheid..en de GULDEN :D

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 26-12-2012 11:42


Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 02-01-2013 22:40

___________________________________
HET VELSWIJKS SPORTJOURNAAL!
Pseudo-satirisch voetbalmagazine met al het nieuws uit de undergroundleague, de minipupleague en de mickey mousedivisie (d.w.z. alle officiële door Underground 05 georganiseerde toernooien en alle thuiswedstrijden van de Graafschap)
Nu ook voor de gewone man!
Zaterdag 21 maart 2009. Eindredactie J.J.A. Limbeek. Medewerkers: M. Shygulla, Gijsbert van den Hoevesloot, en Graf von L. Jaargang 7. Nummer 163.
Maandag t/m vrijdag gratis. Zaterdag pro deo. Voor op- of aanmerkingen of ingezonden brieven: mail naar ons digitale redactieadres: hanslimbeek@wanadoo.nl
De vaste lezerskring van het VS bestaat uit: Prof. dr. R. Latje, Enschede; Robbie Mbongo Osalam, Arnhem; Cunt, Arnhem; Brabtuk dun Uurste , Bad Bentheim (D); W.H. Overdam, Utrecht; De Witte Ethilopier, Dieren; Scheidsrechter Roelof de Toevrught en zijn vrouw, Velswijk; Gijsbert van den Hoevesloot, Utrecht; Dian van de Baakse Kamp, Doetinchem; Boer Bulten, Velswiek; J.C. Djurovski, Doetinchem; Umberto Jezus de Sousafaria de Brasil, Enschede; Maestro’s Leraar, Enschede; Kees Kok, Slagharen; Horst Rubisch, Hamburg (D) Maestro Majoor, Enschede; Sibylla von Westfalen, Enschede; Bettine Vriezekoop, Peking (China) Ome Anton, Drempt; El Gato Toledano (de Kat van Toledo) alias de Pens alias de Madam Curie van Weischerdanghe (L), het Hengelse Zand; A. Schopenhauer, Frankfurt Duitsland, A. van de Gonsberg, Arnhem Sipi, Doetinchem; De Alchemist, Doetinchem; Johan de G., Doetinchem; de Magier, Doesburg; Jerommeke, Doesburg; Milko D. Skopje, (Macedonië) Stijn Abduhrahman Pols, Arnhem; Jan Kramer, Doetinchem; Herrie Blanca Meier , Enschede; Fast Eddie H. en zoon en vrouw, Doetinchem; de Javaan, Zutphen; en J. Jansentak, Hengelo (Gld).

__________

Pagina 1: Verslag De Graafschap – Heerenveen Pagina 2: Het Minipupgebeuren en Gezegd. Pagina 6 Gijsberts Korte Corner


___________________________________________________________

(advertentie)

FC RATJETOE – LCC

ZONDAG 12 APRIL, 14.00 uur, VELSWIJKDOME

KOMT ALLEN KOMT ALLEN!
_______________________________________________
___________________________________________________________________________


BOEREN SCHUIVEN OP!
De Graafschap – Heerenveen 2-0

(door GvL)

Doetinchem. Het was al donker toen de Javaan en Voorzitter L richting stadion reden. De Scheids zat er dit maal niet bij. Die had te kennen gegeven dat ie nog een aantal bomen moest zagen in de avondlijke duisternis. Bomen zagen, dat leek hem beter werk dan naar de Smurfenberg gaan, zo had ie er aan toegevoegd.
En wie gaf hem ongelijk? De Javaan en de Voorzitter in elk geval niet. Ze hadden alle begrip voor de Scheids; geen van beiden had enig vertrouwen in een goede afloop voor de Graafschap. Sterker nog, beiden waren er rotsvast van overtuigd dat Heerenveen met een nulletje of drie vier zou gaan winnen. Maar goed, ze hadden een seizoenkaart, en geen bomen om te zagen. Ze moesten wel gaan…

Het duo kwam een minuut te laat aan in het stadion. Djurovski, De G. en de Ziener zaten al in hun kuipstoeltjes. Snel werden er wat handjes geschud, daarna zakten ook de Javaan en de Voorzitter zonder enige illusie weg in hun stoeltjes. Met zijn vijven zaten ze gelaten op de 0-1 te wachten. Voorzitter L vroeg Djurovski voor wie hij was. ‘Voor Heerenveen natuurlijk,’ antwoordde de man die qua uiterlijk niet alleen veel weg heeft van de Groningse Macedonier, maar zeker zoveel van de Zweedse Joego Zlatan Ibrahimovitz. ‘In Heerenveen ben ik immers geboren….heb ik mijn prilste jeugd ook doorgebracht, dussuh..’
Eigenlijk had de Voorzitter dat antwoord wel verwacht. Het kon hem verder ook niet veel schelen.
Ondertussen verprutste Beerens een enorme kans. Maar misschien was het ook gewoon goed keeperswerk van Heijblok. Hoe dan ook: de Friese Brabander kwam alleen voor de Graafschapgoalie te staan, maar faalde jammerlijk. Even later kregen de Friezen nog een geweldige kans, maar ook ditmaal liep het goed af voor de boeren.
Voorzitter L. begon wat melige praat uit te slaan. ‘Virtueel staan we nu een punt boven Volendam,’ klonk het cynisch.
Toch kregen de zogenaamde ‘Superboeren’ na de eerste heikele minuten meer grip op de tegenstander. Na de tiende minuut kregen de noordelingen lange tijd geen enkele kans meer. Niet dat de Achterhoekers veel kansen kregen, dat zeker niet.
Het doelpunt van Ben Sahar in de 30ste minuut kwam dan ook behoorlijk uit de lucht vallen. (Djurovski lachte als een boer met kiespijn.) Plotseling stond de Graafschap voor tegen de superieur gewaande Friezen. Maar oh, wat moest er nog lang gevoetbald worden.
Maar toch: de rust werd in elk geval gehaald met een 1-0 voorsprong.

De Javaan kon de rust niet helemaal halen. Hij moest hoognodig ‘pissen’. Met zijn hand aan zijn geslachtsdeel liep ie een minuut voor de theepauze snel van de tribune af. De voorzitter en Djurovski babbelden wat over Twee voor Twaalf.
‘Daar zaten afgelopen week twee uiterst coole Groningse broers in,’ zei de Voorzitter, ‘de een –met een soort Oasis-kapsel en een Buddy Holly-bril op zijn neus- vertelde dat de ander nog vrijgezel was. Astrid vroeg of het een open sollicitatie naar een vriendin voor zijn broer was. De vrijgezelle broer zei ‘neuh..’ Maar de meest coole zei: Jawel! ’
‘En ook de manier waarop ze het woord raadden was zo onderkoeld, ’ zo ging de preses van LLC enthousiast verder, ‘de seconden tikten weg 20… 15…. 10…’nog tien seconden,’ zei Astrid 9.. 8… 7…VAKKENVULLER zegt ie dodelijk kalm.’
Djurovski schoot onbedaarlijk in de lach.

(Volgende week zijn de broers nog een maal te zien.)


In de tweede helft hervond Heerenveen zich. De noordelingen creëerden zich kans na kans, maar in het benutten van die kansen bleven ze hopeloos falen. De Doetinchemmers knokten zich een ongeluk. Er kan veel gezegd worden van de spelers van de Graafschap, maar niet dat ze er niet voor willen werken. Geluk & Tweehonderd % Inzet waren de peilers waarop de Doetinchemse
club stutte gisteravond.
Billenknijpend werd de tachtigste minuut gehaald. De ene na de andere bal vloog rakelings langs de goal van Heijblok.
En toen was er plotseling weer een buitengewoon mooie aanval van de thuisploeg. Oost dribbelde het vijandelijke strafschopgebied binnen, gaf een balletje op Joepi van den O., die op zijn beurt het leder voor de voeten van Jungslager schoof. En die laatste haalde uit: 2-0 voor de boeren!

De Ziener liep naar voren en deed bij het hek een ongekend wilde voodoodans. Zijn ogen puilden bijkans uit zijn kassen. Zijn tong hing een meter buiten zijn mond. Zijn lichaam trilde als een vibrator. De Ziener verkeerde in complete extase. Maar ook de anderen geloofden hun ogen bijna niet.

De Achterhoekse supporters zongen hun helden naar het eind van de wedstrijd toe. De voorsprong kwam niet meer in gevaar. De boeren wonnen, en verlieten daarmee de laatste plaats. Ze klommen zelfs twee plaatsen, en kwamen met de overwinning op nog maar een punt van de vermaledijde streep. Alles lijkt plotseling weer mogelijk.

Djurovski verklaarde na afloop dat ie nog nooit zo blij was geweest met een nederlaag van Heerenveen…


(Kijk ook eens op http://www.youtube.com/watch?v=cTUYWyWbLR4)

Wordt vervolgd.


OPSTELLING OP DE TRIBUNE:

FC RATJETOE: helemaal niemand.

LLC: JC Djurovski (‘Ja, nu Heerenveen achterstaat gaat mijn broer me plotseling SMS-jes sturen…’), de Javaan (‘O nee he! Hij gaat Oost inbrengen! OOST! Hij is niet goed wijs!’) en de Voorzitter Zelve (Zo’n 13 uur later moest hij al weer verslag doen van een andere wedstrijd. Zie elders in deze krant.)
Arbitrale duo: De G. (Die met een uiterst tevreden glimlach onder de klep van zijn honkbalpet naar huis liep.) en de Ziener (De Vraag is of ie spiritueel al weer is terug gekeerd op aarde.)
Afwezig: Den Olden D. (niet gezien althans) en de Scheids (Elke keer als ie er niet bij is wint de Graafschap. Welke theorie zou het AD hiervoor kunnen verzinnen?)



GEZEGD

Djurovski (op de tribune) ‘Ik zal dan wel conservatief en ouderwets zijn, maar ik vind die verzen van Necro Nelis dus helemaal niks. Het zal ook wel met normen en waarden te maken hebben. ’

Kat van Toledo (op zijn werk): ‘Mijn bijnaam is dus ook wel de Pens.’

Kat van Toledo (toen hij onlangs op Papendal foto’s moest maken voor zijn werkgever CycloMedia zag hij een aantal dikke ouwe shagrokende Vitesse-supportes, die over hun brommer geleund stonden te kijken naar de training van de Arnhemse eredivisionist. De Kat draaide zijn raam open en scandeerde:) ‘DE RIJN! DE FLES! DE HOEREN EN VITES!’ Hierna spoot ie met piepende banden weg. ‘Want ja, je weet maar nooit met dat volk,’ smuilde ie.

Voorzitter L. op het forum (over de schorsing van de legendarische Chris W.) ‘’Later moest er namelijk een keer in Zelhem worden gevoetbald. Chris W. –het oude wijf- vond dat te ver fietsen vanuit Doetinchem. Zeker als ie de avond ervoor nog eens flink geneukt had, had ie vaak last van spierpijn. Vandaar. Maar Maestro en HBM wilden hem niet ophalen. Dan moesten ze vanuit Enschede een omweg rijden. W. pikte dat niet, en stuurde de hele undergroundclub mailtjes met nare teksten over dhr. Majoor. De KNUB vond dat dit absoluut niet door de beugel kon, en strafte W. met de hoogst denkbare undergroundstraf: levenslange schorsing.

Maestro (die daar nog aan toevoegde): ‘Het is ook nog raar als je bedenkt dat hij in het bezit was van een rijbewijs en er een auto voor de deur stond. Dus hij hoefde niet eens te fietsen!’

HET MINIPUPGEBEUREN


KEYENBORG DENDERT OOK OVER ULFT!

Ulftse Boys minipups - Keyenb. Boys minipups 1 4 – 16

Voordat de voetbalkaravaan afreisde naar het verre Ulft, werd er eerst nog wat overlegd gepleegd op de Keijenborgse parkeerplaats. Of iemand van de aanwezigen ook wist waar het veld van Ulftse Boys lag? Nou, dat wist Tom Hermans wel. Dat zei ie tenminste. Een van de aanwezigen wees hem nog eens op zijn naam: Tom moest zijn naam maar eens eer aan doen en als een ware tomtom zijn werk doen.
Enfin, alle auto’s reden op de eerste lentedag achter die van Tom Hermans aan. En Tom leek in een stralende zon rechtstreeks naar het terrein van Ulfse Boys te tijden, maar bij nader inzien bleek het voetbalveld waar hij de karavaan naar toe had geleid van SDOUC te zijn… Een ochtendlijke zwerftocht door de straten van Ulft begon, en nadat zo’n beetje alle straten van Ulft doorkruist waren doemde eindelijk het terrein van de plaatselijke Boys op.
Tom(tom) excuseerde zich een beetje, maar voegde er meteen aan toe dat alle aanwezigen nu wisten waar de velden van SDOUC lagen. Dat was wel handig volgens Tom, zeker als daar in de toekomst nog eens een keer gevoetbald moest worden.

Van het coachduo was de helft maar aanwezig. Petra had andere zaken te doen, dus was het aan Liz om het coachschap in haar eentje op zich te nemen. Ulftse Boys had net als Keijenborg negen spelers, dus konden er weer twee teams worden samengesteld. Liz koos voor de volgende opstellingen:

Team A: Rik Aaldering, Jayson Haverkamp, Job Kamperman, Stan Tankink en Thomas Hermans
Team B: Twan Scholten, Teun Cornelissen, Jasmijn Weverink en David Limbeek.

Ook ditmaal werden de teams dus samengesteld rond de twee maestro’s Teun en Rik.

De geruchten waren dat Ulft –net als Keijenborg- bovenaan stond in de competitie (maar niemand wist het zeker). En toen ze het veld betraden leek het alsof een hoge klassering voor de jongens uit het ijzerertsdorp zeer wel tot de mogelijkheden behoorde: het waren allen stevige, weldoorvoede mannetjes. Het waren knapen die enige vrees inboezemden.
Maar alle vrees bleek voor niets. Dat bleek al snel.

Team A zette Ulft onder leiding van maestro Aaldering met de rug tegen de muur. Rik scoorde zelf eerst twee maal, en daarna zat hij een Ulftse speler zo erg op de hielen dat deze de bal in de eigen goal schoot. Jayson gaf subtiele balletjes vanaf het middenveld en achterin ruimde het duo Stan & Job alle ballen op. Ulft had niks te vertellen. Alleen de Ulftse jongen met de dikke benen viel op met het maken van keiharde slidings. Hij kreeg een standje van zijn trainer. Keijenborg haalde een eclatante 3-0 overwinning binnen.
Team B speelde iets verderop ook al een zeer goede wedstrijd. Maestro Cornelissen zette zelf de 0-1 op het scorebord. Ulft kwam nog terug op 1-1, maar door doelpunten van Twan Scholten en David Limbeek liep Keijenborg uit naar 1-3. Ulft scoorde nogmaals, maar toen scoorden Teun (twee maal) en David nog eens. Mede door goed storend werk van Jasmijn op het middenveld, liep Keijenborg uit naar 2-6.

De rust duurde als altijd maar een paar minuten. De jongens drinken de ranja immers altijd in één teug op. Nooit hebben ze enig geduld om even wat rust te nemen.

Team A speelde in de tweede helft net zo solide als in de eerste. Ook ditmaal nam de jonge blonde maestro alle goals voor zijn rekening. Zijn welige haarbos wapperde bij elk doelpunt. Job & Stan ruimden achterin alle ballen weer op, Jayson gaf weer schitterende passjes. Team A won wederom met 0-3!
Ook Team B speelde weer voortvarend. In de tweede helft nam Teun Cornelissen alle doelpunten voor zijn rekening. Er was wederom goed storend werk van Jasmijn, en David en Twan ruimden achterin veel ballen op. Alleen het handige kleine Turkse kereltje wist voor Ulft een paar keer tegen te scoren. Uiteindelijk won Team B met 2-4.


Team A – Ulft A 3-0
Team B – Ulft B 6-2
Team A – Ulft B 3-0
Team B – Ulft A 4-2

Totaal uitslag: 16-4 (voor Keijenborg)

Voor liefhebbers van de statistieken, de doelpuntenmakers: Teun Cornelissen 7; Rik Aaldering 5, David Limbeek 2 , en Twan Scholten 1.


BOYS HOUDEN DE PUNTEN IN KEYENBORG

Keyenb. Boys minipups 1 – Etten minipups 20-11

‘Ik háááát vogelbekdieren, ik háááát miereneters! Kakkerlak! ’ galmde het hedenochtend, zaterdag 14 maart, iets voor elven, over de voetbalvelden van Keijenborg. Enfin, het zal duidelijk zijn dat de minipups 1 weer eens moesten voetballen. De jongens hadden er weer zin in. En waarom ook niet? De laatste twee wedstrijden waren immers met dikke cijfers gewonnen, en een van de moeders wist zelfs te melden dat Keijenborg bovenaan stond in de competitie. Daar kwam ook nog eens bij dat het een prachtige voorjaarsochtend was: de zon scheen weldadig op de grasmat.

Net als vorige week waren er vandaag negen spelers beschikbaar, en omdat Etten er ook negen had konden er weer twee partijtjes worden gespeeld. Een van vier tegen vier en een van vijf tegen vijf.

Liz&Petra stelden ditmaal de volgende teams samen:
Team A: Rik Aaldering, Jayson Haverkamp, Job Kamperman, Stan Tankink en Jasmijn Weverink
Team B: Twan Scholten, Teun Cornelissen, Thomas Hermans en David Limbeek.

Dat het coachduo ook ditmaal twee gelijkwaardige teams had samengesteld, zou na afloop blijken.
Team A begon tegen -wat blijken zou- het sterkste team van Etten. Bij de gasten speelde tenminste één knaap die erg goed kon voetballen. Maar er was ook nog een andere uit de kluiten gewassen jongen, die er aardig wat van kon aan de kant van Etten. Of zat die nou bij het andere team? Zo’n lange rooie was het…. Hmm, uw verslaggever is er zo’n 10 uur later niet meer geheel zeker van.
Etten kwam op voorsprong, Keijenborg kwam via Rik Aaldering weer terug, Etten kwam nogmaals op voorsprong en Keijenborg kwam andermaal via Rik terug, maar uiteindelijk trokken de gasten toch aan het langste eind. De eindstand van het eerste potje van Team A was 2-3 voor Etten.
Team B voetbalde zijn eerste potje tegen de mindere goden van Etten. Toch kwam de score wat traag op gang. Minuten lang bleef het 0-0, en iedereen vroeg zich al af wat Teun Cornelissen mankeerde. Zou de altijd scorende spits wel tot scoren komen vandaag? Maar de vraag was nog niet gesteld, of Teun had zijn eerste er al ingeprikt. Even later scoorde praatjesmaker David Limbeek ook een doelpunt en daarna tikte Twan Scholten een mooi balletje in het net. Etten kwam nog wel terug op 3-1, maar Keijenborg liep snel verder uit door nog eens vier doelpunten van de uiterst snelle en behendige Teun (die bij sommige doelpunten alle tegenstanders van Etten passeerde!). De eindstand van het wedstrijdje werd 7-2 voor Keijenborg.

Als gekken holden de jonge voetballers naar de kleedkamer toen er voor de rust werd gefloten. De supporters liepen naar de kantine. Maar ze hadden de koffie nog niet besteld of de jongens stormden het veld al weer op! Snel werd de koffie naar binnengewerkt, want niemand wilde een seconde missen…

Team A had het in de tweede helft een stuk makkelijker. Tegen het Ettense team waarvan
Team B met 7-2 had gewonnen, liep Team A makkelijk uit naar een grote voorsprong. Het was andermaal Rik Aaldering die de meeste doelpunten voor zijn rekening nam. Hij scoorde maar liefst vier maal. Ook ‘de Stofzuiger’, Job Kamperman (hij voetbal meer en meer als een Willy van der Kerkhof: hij verovert ballen op de tegenstander, en is voor en achter te vinden), maakte een mooi doelpunt. Maar laten we niet vergeten dat het goede teamwerk van Jasmijn, Jason en Stan minstens zo belangrijk was om tot de prachtige eindstand van 5-1 te komen.
Tien meter verderop had Team B het een stuk moeilijker dan in de eerste helft/wedstrijd (het is maar hoe je het noemen wilt). Teun Cornelissen opende de score voor Keijenborg, maar Etten kwam terug. Keijenborg liep vervolgens uit naar 3-1 (doelpunten van Teun en David) maar Etten kwam wederom terug op 3-3.
Het werd echt spannend.
Verdediger Thomas Hermans passeerde op zeker moment de hele defensie van Etten en liep recht op een lege goal af. Hij was de goal tot op een meter genaderd en had de bal voor het intikken…. maar oooooohhh! Niemand kan navertellen hoe hij de bal er toch nog naast kreeg. Het was een wonderlijke misser.
Maar het gaf niet: uiteindelijk schoot Teun er nog drie ballen in, en Etten nog maar twee, zodat de eindstand 6-5 werd. En ook hier dient gezegd dat zonder het harde werk van Thomas en Twan de overwinning niet was binnengehaald. Het was een overwinning van het collectief.

Zetten we alle potjes nog even op een rij:

Team A – Etten A 2-3
Team B – Etten B 7-2
Team A – Etten B 5-1
Team B – Etten A 6-5


Voor liefhebbers van de statistieken, de doelpuntenmakers: Teun Cornelissen 10; Rik Aaldering 6, David Limbeek 2 , Twan Scholten 1 en Job Kamperman 1.






GIJSBERTS KORTE CORNER

(Door Gijsbert van de Hoevesloot)

** 12 april is het dus weer zo ver. Dan wordt er weer gevoetbald. Zetten jullie die datum even in je agenda? Helaas heeft de KNUB geen datum kunnen vinden waarop iedereen kon, maar dat is een schier onmogelijke opgave.** Tot gauw, lieve jongens.


Aanbevolen sites gelieerd aan underground 05: www.jaapmajoor.com (klassiek gitarist en undergroundwebmaster), www.sibylleklemp.tk (violiste en vamp) www.pauldriessen.nl (gipsy jazz) www.crommcruac.nl (heavy metaal, luister en huiver) http://home.wanadoo.nl/hans.limbeek/de.htm (poëzie, met het gedicht van de maand) http://praathuis.blogspot.com/ (UVF en Talking Horse, theater van de lach) , http://platenpakhuis.blogspot.com/ intrigerende fotogalerie RJ Douwes) www.ivettevanlaar.web-log.nl/ (divanieuws)

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Bericht door de scheids » 02-01-2013 23:18

het VS :D
altijd geprint op a4 formaat...lag minstens 2 weken op tafel bij de scheids :oops: :lol:

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 02-01-2013 23:23

:lol:









Ik kreeg hem vanavond toegestuurd door Han A. De vader van Rick A. die zo goed kan voetballen, en waarover ook wordt gesproken in dit VS in het verslag van de minipups. Toch leuk dat het ding 4 jaar later nog gelezen wordt door een enkeling. :wink:



PS: Han A. reageerde ook in de staart onder dat stukje over het werkstuk op Facebook, Scheids.

JC Djurovski
Berichten: 597
Lid geworden op: 24-12-2011 11:04

Bericht door JC Djurovski » 06-01-2013 11:28

De enige krant die ik jarenlang met plezier heb gelezen.
Jammer dat hij niet meer verschijnt.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 06-01-2013 13:50

Fijn om te horen.

Mbongo
Berichten: 19724
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Bericht door Mbongo » 07-01-2013 08:47

Ja, een gevoel van heimwee overvalt me. De grote dagen van het Velswieks Sportjournaal, mensen, mensen, wat een tijd was dat.
Ja, zegt Ten Napel: die graf von L. dat was een hele grote meneer in zijn dagen, hoor. Goeie genade, wat kon die man schrijven. Als die zijn veer in de inkt doopte, dan gebeurde er wat hoor! Daar waren ze tot in Bekveld bang voor. Als hij ging zitten, berg je dan maar. Dan kwam er wat uit die pen gevloeid. Goeiedag, wat een talent!

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 07-01-2013 11:02

:lol:

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Bericht door de scheids » 28-01-2013 23:29

ruud lubbers zuiver zonder epo en hetro :D

http://youtu.be/qi_xkxZCLUI

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Bericht door Graf von L. » 01-02-2013 17:26

Geen bloed aan de paal! scandeerde Neerlands Hoop in de aanloop van het WK 78. Eigenlijk heb ik nooit geweten dat de stadsguerillabeweging Montoneros de belangrijkste oorzaak van het Videla-regime is geweest.

Plaats reactie