In het nieuws

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 08-12-2021 23:45

Wat vind je er dan eigenlijk van dat we de mogelijkheid hebben om ons te laten vaccineren? Vind je het een goede zaak voor de samenleving dat mensen -anderen dan jij dus- zich wel laten vaccineren?

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: In het nieuws

Bericht door de scheids » 09-12-2021 00:03

moeten we zelf weten........
als het maar geen haat brengt in de samenleving
ik kan wel leven met basisregels.......het mag allemaal wel wat minder op de wereld
en misschien neem ik over 2 jaar wel een prik.....als er meer duidelijkheid is over waar we nu in zitten...en wat het met ons doet
voor nu zie ik het nut niet en heb teveel twijfels......voor de lange termijn
#en daar moet je het dan maar mee doen :!: ;)

Mbongo
Berichten: 19724
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 09-12-2021 16:36

Graf von L. schreef:
08-12-2021 20:28
de scheids schreef:
08-12-2021 10:45
ik :lol:

lennard en nathalie hebben inmiddels twee keer corona gehad.....ik heb ze in die periode van dichtbij verzorgd en zelfs er naast geslapen....
en ben niet ziek geworden!!
ik zie dus niet in waarom ik dan ik een prik moet....blijkbaar ben ik niet vatbaar.......
nathalie is inmiddels voor 1 keer gevaccineerd ...lennard vindt ziek zijn genoeg en wil geen vaccin!
mijn nichtje van 26 sportief typje werkt bij ggd ...heeft in maart corona gehad...daarna 2 x gevaccineerd en is nu weer positief.....vaccin helpt geen drol zegt ze .....alle keren even beroerd

zelf kom ik nergens....geen restaurant vliegtuig zwembad museum enz
alleen in de supermarkt en de praxis waar ik met een mondkapje en een scherm loop....zijn de regels
ik was als ik de aldi binnen kom. 2x maal mijn handen ...ALTIJD AFSTAND en als ik naar buiten loop was ik weer mijn handen
ook als ik thuis kom handen wassen

dus ik krijg de schuld voor mensen die ziek worden en op de IC komen omdat ik geen prik heb gehad en ben asociaal wappie en wat dan ook
.....maar gelukkig heb ik een brede rug.....TSJA

ik post niet zoveel over dit onderwerp omdat ik het gedonder......HAAT en ander achterlijk gedrag niet best vind voor de maatschappij
het gezwabber van rutte en de jonge is tenen krommend!
de afgeschaalde zorg onder 10 jaar rutte is niet te snappen bij een groeiende bevolking en vergrijzing......het overlaten aan de markt daar hebben we het dan maar niet over....
onderzoek naar oversterfte lijkt mij zeer zinvol........
mijn buurman van 120 kilo heeft 7 weken in coma gelegen...kwam als een jonge god uit het ziekenhuis....en is inmiddels weer aan gewicht ;p
en test 1x per week thuis ivm het bezoeken van mijn moeder azora Debbeshoek

groetjes de scheids ...die gelooft dat er corona is maar geen prik wil ;) en baudet hater eerste klas!

Ja maar scheids:

1. Wat jouw nicht ervan vindt is volstrekt onbelangrijk. Ook als je gevaccineerd bent kun je nog ziek worden. Je wordt alleen niet meer zo ziek als een ongevacccineerde en dat scheelt ziekenhuisopnames. Datis nou juist het punt.

2. Jij denkt dat je niet ziek wordt.Maar al die andere ongevaccineerden denken ook dat ze niet ziek worden. Die vertrouwen ook op hun immuunsysteem. Maar uiteindelijk raken er toch een groot aantal van hen in het ziekenhuis of op de ic.

3.In alle landen ter wereld wordt er gevaccineerd. Er is geen enkel zorgstelsel dat berekend is op deze pandemie.Ook in Duitsland zitten ze met de handen in het haar terwijl daar meer ziekenhuiscapaciteit is.

4. De overstrefte wordtwaarschijnlijk veroorzaaktomdat demensen die geen corona hebben maar wel naar het ziekehuis zouden moeten voortijdeig overlijden. Dat het niks te maken heeft met het vaccin heeft Ontzigtal aangegegevn in zijn blog: Ook in Nieuw Zeeland,Denemarken en Noorwegen is voor 90% gevaccineerd,en daar is geen oversterfte.

5. Je moet niet vanuit jezelf denken, maar het grote probleem voor de samenleving in ogenschouw houden. Eigenlijk is iedereen moreel verplicht om zich te laten vaccineren. Hoe meer vaccinaties, hoe minder ziekehuisopnames hoe minder lockdowns. Makkelijk zat.
Een paar vragen, scheids: wat zijn je inhoudelijke bezwaren tegen de vaccins? Vrees je effecten op lange termijn? Of is het iets anders?
En punt 2: ik zie inenten als een daad van onderlinge solidariteit. Wie niet ingeent is, besmet meer mensen, dat blijkt uit alle cijfers. En bij die meer mensen zijn ook zwakkeren, die grotere kans hebben op ernstig lijden. Niet-inenten omdat ''ik niet ziek word'', is in mijn ogen een heel individualistische keuze. Nou ken ik jou als voormalig SP'er. Wat klopt er in jouw ogen niet aan mijn redenering?

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: In het nieuws

Bericht door de scheids » 09-12-2021 19:44

Een paar vragen, scheids: wat zijn je inhoudelijke bezwaren tegen de vaccins? Vrees je effecten op lange termijn? Of is het iets anders?
En punt 2: ik zie inenten als een daad van onderlinge solidariteit. Wie niet ingeent is, besmet meer mensen, dat blijkt uit alle cijfers. En bij die meer mensen zijn ook zwakkeren, die grotere kans hebben op ernstig lijden. Niet-inenten omdat ''ik niet ziek word'', is in mijn ogen een heel individualistische keuze. Nou ken ik jou als voormalig SP'er. Wat klopt er in jouw ogen niet aan mijn redenering?

ik vrees het klonteren wat een bijwerking is!.......en ook als bijwerking veel aan de orde is
voor vrouwen is het ook niet fijn...als bijwerking veel....enorme maandelijkse toestand.....gigantisch en met klontjes waar menig geen van schrikt

ik test elke week thuis!...ik maak mij meer zorgen over mensen die bij in de buurt komen gevacineerd zijn en geen afstand houden( zovaak van die olden bij de praxis die dit zeggen).....juist die verspreiden ook nu!....meestal als ik er iets van zeg...krijg ik te horen....ik kan niet ziek worden ben geprikt...en dat is een fabel blijkt nu!
en waar stopt het prikken....bij booster 8??

voor de rest...ik kom bijna nergens.....wandel veel in een bos en vermaak mij prima!
of ik een verspreider ben........ik heb geen klachten houd afstand draag mondkapjes...was veel mijn handen vermijd grote groepen en test thuis regelmatig en mocht iemand in mijn buurt positief zijn ga ik testen in Wehl!
ik geloof niet G5 of ander dom wappie gelul......ben alleen niet overtuigd over de prik
(en stop maar met overhalen ;) ....dit kan alleen ik zelf bepalen)


ps. het demissionair kabinet heeft tegen de motie gestemd om meer personeel voor de IC op te leiden ...de rest van de tweede kamer stemde voor!

Mbongo
Berichten: 19724
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 10-12-2021 11:16

Als je mijn vragen hebt gelezen als zou ik jou willen overhalen, dan heb je ze verkeerd gelezen. Het zijn vragen, niet meer en niet minder.

Witte E
Berichten: 5595
Lid geworden op: 03-07-2011 21:14

Re: In het nieuws

Bericht door Witte E » 10-12-2021 13:10


Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 10-12-2021 17:59

Uitstekende column van Ten Broeke!

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 10-12-2021 22:41

Het hoeft geen haat te zijn. Het kan ook voortkomen uit recalcitrantie, eigenwijsheid, overheidsafkeer of uit angst die is aangepraat door het wappiefront.

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: In het nieuws

Bericht door de scheids » 11-12-2021 07:47

Mbongo schreef:
10-12-2021 11:16
Als je mijn vragen hebt gelezen als zou ik jou willen overhalen, dan heb je ze verkeerd gelezen. Het zijn vragen, niet meer en niet minder.
dat klopt...sorry niet zo bedoeld
maar de emoties lopen behoorlijk bij mij op met deze discussies
....daarom wil ik eigenlijk ook geen discussies eindigen vaak met het wijzende vingertje ...het is jullie schuld en je ben asociaal :roll:

Graf heeft zijn reactie van die neuroloog ook weg gehaald......heb hem gezien hoor ;)en fijn dat hij weg is ....maar van dat soort reacties word ik behoorlijk verdrietig
nogmaals ...ik ben op mijn hoede ..doe mijn best...maar zonder de prik.....en zit vol vragen over de oversterfte .......

ik ga nu niet meer reageren.....dat moeten de schreeuwende wappies dan maar doen ;)
richt mijn boosheid vooral op een vierde kabinet met het fijne elan van Rutte :roll:

:

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 11-12-2021 20:28

Ik had die reactie alleen maar weggehaald om niet tussen Mbongo en de scheids door te fietsen.

Niet omdat ik het oneens ben met dokter G. (een gepensioeneerd Rotterdams neuroloog die nu in H-Keppel woont en met wie ik vaak leuke praatjes maak) die zich nogal opwond over ongevaccineerden. Die houden de samenleving in een wurggreep, zei hij.


Nog even over de zogenaamde oversterfte. Pieter Omtzigt kondigde eerder deze week op zijn blog en op Facebook aan dat hij daar onderzoek naar gaat doen. Natuurlijk zijn veel wappies en antivaxxers daar erg blij mee. Die denken namelijk meteen dat die overstefte komt door het vaccineren, en dat zij dus gelijk hebben door er niet in te trappen. Er reageerden er tientallen op Omtzigts tijdlijn. Maar al die gasten hadden het artikel van Omtzigt blijkbaar helemaal niet gelezen. Omtzigt waarschuwde zelf al dat je niet moet denken dat het aan het vaccineren ligt omdat er in Noorwegen, Denemarken en Nieuw Zeeland geen oversterfte is en wel net zoveel is gevaccineerd.

Enfin, verder ben ik het wel eens met Paul van Tongeren, die op dit momnet Denker des Vaderlands is: geen vaccinatieverplichting, maar ongevaccineerden wel achter aan sluiten graag in het ziekenhuis en op de ic.

Persoonlijk zou ik voor de scheids echter wel graag een uitzondering maken! Die hoeft -als de covid-19 hem onverhoopt toch vies te pakken krijgt- echt niet te wachten! We moeten natuurlijk wel een scheidsrechter houden in het u-voetbal! :)

de scheids
Site Admin
Berichten: 2598
Lid geworden op: 24-06-2011 23:53

Re: In het nieuws

Bericht door de scheids » 11-12-2021 22:38

ik doe het wel digitaal #de var :lol:

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 12-12-2021 00:35

:idea: :)

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 12-12-2021 15:07

Gaan alle rokers dan ook achteraan sluiten? Of alle morbide obese mensen? Een matig denker des vaderlands als je deze stelling inneemt.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 12-12-2021 16:00

Ja, daar kun je anders over denken. De corona is veel meer een maatschappelijke crisis dan roken en dik-zijn. Het houdt de samenleving in een wurggreep. Niet-vaccineren zorgt er voor dat die wurggreep verlengd wordt.




Ik vraag me trouwens ook af of gezondlevende mensen goedkoper zijn voor de zorg. Als je heel oud wordt heb je op het eind van je leven ook heel veelzorg nodig. Misschien wel meer dan een roker die vroegtijdig overlijdt.

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 14-12-2021 23:18

Daar is ooit door een TV programma een berekening op losgelaten. Het bleek dat rokers goedkoper zijn voor de samenleving dan niet-rokers. Dat heeft vooral te maken met de kortere periode dat ze pensioen ontvangen.

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 14-12-2021 23:20

In die zin is Corona ook een zegen: de leeftijdspiramide die door de babyboom topzwaar is geworden, wordt een beetje gecorrigeerd.

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 14-12-2021 23:22

Maar het echte nieuws vandaag is dat de VVD-er Rutte de grootste geldsmijter ooit gaat worden, waarbij den Uyl bij verbleekt. Benieuwd of Wiegel zijn lidmaatschap gaat opzeggen.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 15-12-2021 20:08

Eerst is hij een verfoeilijke neoliberaal, nu smijt hij met geld. Hij kan het sowieso niet goed doen! :lol:




Maar er wordt dus flink wat geld gepompt in het klimaat, dat bevalt me wel.

Witte E
Berichten: 5595
Lid geworden op: 03-07-2011 21:14

Re: In het nieuws

Bericht door Witte E » 15-12-2021 20:47

Graf von L. schreef:
15-12-2021 20:08
Maar er wordt dus flink wat geld gepompt in het klimaat, dat bevalt me wel.
Hoe zit dat? Gaat daarvan een groot deel naar 2 peperdure kerncentrales? Met dank aan Klaas Dijkhoff.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 15-12-2021 21:28

Ja,die kerncentrales zijn mindernatuurlijk.



Maar ja, de mensen willen geen molens, he.

Mbongo
Berichten: 19724
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 16-12-2021 18:08

Er zijn minstens zoveel mensen die geen kerncentrales willen. Wacht maar af. Ze slurpen subsidie. Er zijn geen elektriciteitsbedrijven die ze willen bouwen momenteel. O nee, die dingen staan er niet zomaar.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 17-12-2021 23:20

Ik hoop dat je gelijk hebt!


Meer windmolens graag!

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 18-12-2021 00:11

M te beginnen het elektra net sterk verbeteren. Vervolgens alle daken ipv weilanden volgooien met zonnepanelen. Decentraal fabrieken plaatsen om bij overmaat aan stroom waterstof te maken en op te slaan zodat bij nacht en winter dit weer gebrt kan worden voor stroomproductie. Zonder aanpassing van de infrastructuur loont het niet meer om zonnepanelen op je dak te leggen maar wel om kerncentrales te biuwen.
Laatst gewijzigd door de Magiër op 18-12-2021 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 18-12-2021 00:14

Kilometerheffing komt er ook enkel en alleen kdat steeds meer elektrische auto’s op de weg komen die geen benzineaccijns betalen. De VVD is vanwege deze nieuwe realiteit door de bocht, niet uit milieuoverwegingen.

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 13-02-2022 23:07

Graf von L. schreef:
13-02-2022 22:18
Nu weer een van Volt. Een Turkse dame nog wel! :o :o :o :o :o :o :o
En zo is ook dit glazen plafond al doorbroken!

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 14-02-2022 00:42

De dame zegt van niks te weten....... Als dat werkelijk zo is is het bizar.

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 14-02-2022 08:55

Ja het is bijltjesdag. En natuurlijk zijn veel meldingen terecht. Maar biedt ook nu een makkelijke manier om iemand in een kwaad daglicht te stellen. Zou wat zijn als een nieuwbakken partij daar intuint.

de Magiër
Berichten: 2939
Lid geworden op: 25-06-2011 14:14

Re: In het nieuws

Bericht door de Magiër » 14-02-2022 08:57

Toch wel bijzonder dat nu ook vd Sar bungelt. John de Mol is onaantastbaar maar een vergelijkbare reactie van vd Sar vinden sommigen blijkbaar genoeg om hem ook de wacht aan te roepen.

Mbongo
Berichten: 19724
Lid geworden op: 25-06-2011 11:35

Re: In het nieuws

Bericht door Mbongo » 14-02-2022 11:46

Er zijn nogal wat verschillen. Van der Sar wist ervan en verlengde een contract.

Graf von L.
Berichten: 31493
Lid geworden op: 25-06-2011 11:53

Re: In het nieuws

Bericht door Graf von L. » 14-02-2022 12:03

John de Mol wist ook al veel langer van de toestanden.

Plaats reactie